Nederlands

Veelgestelde vragen

Over uw dossier

Ik wil weten waarom Hoist Finance contact met mij heeft opgenomen.

In de e-mail of brief die u van ons heeft ontvangen, staat de naam van de partij waar u een schuld had. Deze schuld hebben wij gekocht. Vanaf nu hoeft u niet meer aan deze partij te betalen en heeft u een schuld bij Hoist Finance. 

Meer informatie vindt u in deze video 

Ik wil mijn klantnummer of mapnummer weten. Hoe zie ik dat?

Uw klantnummer en mapnummer staan in alle brieven, e-mails of sms berichten die u van ons ontvangt.
Kunt u uw klantnummer of mapnummer niet vinden? Bel dan 088- 1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier.

 

 

Ik wil de hoogte van mijn schuld weten. Hoe zie ik dat?

Via ons portaal kunt u 24/7 veilig en eenvoudig de hoogte van uw openstaande schuld bekijken. Via het portaal kunt u uw schuld betalen of een betalingsregeling opstellen.

Ik wil de documenten van mijn schuld ontvangen. Hoe vraag ik deze op?

Het is uw eigen verantwoordelijkheid om documenten goed te bewaren. Als u deze niet meer kunt vinden, kunt u ons een verzoek sturen via het contactformulier. Wij zullen uw verzoek in behandeling nemen en de documenten toesturen. 

Ik heb deze schuld al betaald. Wat kan ik doen?

·       Ik had al betaald voordat Hoist Finance de schuld heeft gekocht
Als u van mening bent dat u geen achterstand meer had bij de partij waar wij de schuld van hebben gekocht, bel ons dan op 088- 1414 000 zodat er geen verdere kosten bij u in rekening worden gebracht. Als blijkt dat u geen schuld meer had bij die partij, zullen zij contact met ons opnemen en zullen wij dit verder afhandelen.

 

·       Ik heb al betaald aan Hoist Finance

Als u van mening bent dat de hoogte van uw schuld niet juist is, omdat u al aan ons heeft betaald, verzoeken wij u om ons de betaalbewijzen toe te sturen via het contactformulier.

Op het betaalbewijs moet zichtbaar zijn: rekeningnummer, naam rekeninghouder, datum betaling en de hoogte van het betaalde bedrag. 

 

Ik ben het niet eens met (de hoogte van) deze schuld. Wat kan ik doen?

·       Ik had geen achterstand bij de vorige partij

Als u van mening bent dat u geen achterstand meer had bij de partij waar wij de schuld van hebben gekocht, neem dan eerst contact op met die betreffende partij. Bel ons daarna op 088- 1414 000 zodat er geen verdere kosten bij u in rekening worden gebracht. Als blijkt dat u geen schuld meer had bij die partij, zullen zij contact met ons opnemen en zullen wij dit verder afhandelen.

 

·       Ik ben het niet eens met deze schuld

Als u van mening bent dat (de hoogte van) deze schuld bij Hoist Finance niet juist is, bel 088-1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier met daarin de reden waarom u van mening bent dat deze schuld niet juist is.

Ik wil weten van welke partij Hoist mijn schuld heeft gekocht.

In de e-mail of brief die u van ons heeft ontvangen, staat de naam van de partij waar u een schuld had. Deze schuld hebben wij gekocht. Vanaf nu hoeft u niet meer aan deze partij te betalen en heeft u een schuld bij Hoist Finance.

Meer informatie vindt u in deze video.

Ik heb een brief van de deurwaarder ontvangen. Wat moet ik doen?

Als u een bericht van de deurwaarder heeft ontvangen, vragen wij u contact met deze partij op te nemen. Hoist heeft dan namelijk de schuld aan de deurwaarder overgedragen. U vindt de contactgegevens van de deurwaarder op de brief of de e-mail die u heeft ontvangen. Voor vragen over het BKR kunt u contact opnemen met Hoist Finance.

 

Bel 088-1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier.

 

Ik heb een huisbezoek gehad. Waarom is dat?

Als u geen reactie geeft op gestuurde brieven of e-mails, dan proberen we samen met u te achterhalen waarom dat is. Een huisbezoek kan ervoor zorgen dat u gelijk aan de deur geholpen kan worden als er iets niet duidelijk is. Heeft u verder nog vragen? Bel 02 773 26 11 of stuur een e-mail via het contactformulier.

 

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?

U kunt uw klacht indienen via het contactformulier op de website. Selecteer 'ik heb een klacht' bij de vraag 'Waar gaat uw vraag over?'. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk antwoord krijgt.

Over betalen

Ik wil betalen. Op welk rekeningnummer kan dat?

U kunt een eenmalige betaling doen via ons portaal. Als u betaalt via het portaal weet u zeker dat de betaling goed door ons wordt verwerkt. Betalen via het portaal is veilig en 24/7 mogelijk. Klik hier om het portaal te bezoeken.

 

Wilt u het bedrag toch liever zelf overmaken? Ons rekeningnummer is: IBAN NL61 INGB 0674 8027 99  ten name van Hoist Finance AB. Vermeld uw mapnummer in de omschrijving van uw betaling. Uw mapnummer staat in alle brieven, e-mails of sms berichten die u van ons heeft ontvangen.

Ik wil betalen. Hoe kan ik dat doen?

U kunt uw schuld in één keer betalen of maandelijkse een deel van uw schuld betalen.

·       In één keer betalen

U kunt een eenmalige betaling doen via ons portaal. Als u betaalt via het portaal weet u zeker dat de betaling goed door ons wordt verwerkt. Betalen via het portaal is veilig en 24/7 mogelijk. Klik hier om het portaal te bezoeken.

 

Wilt u het bedrag toch liever zelf overmaken? Ons rekeningnummer is IBAN NL61 INGB 0674 8027 99 ten name van Hoist Finance AB. Vermeld uw mapnummer in de omschrijving van uw betaling. Uw mapnummer staat in alle brieven, e-mails of sms berichten die u van ons ontvangt.

·       Maandelijks een deel betalen

U kunt zelf een betalingsregeling opstellen via ons portaal. U heeft hiervoor uw klantnummer nodig, welke staat vermeld in de brieven of e-mails die u van ons ontvangt. Klik hierom naar het portaal te gaan.

 

Heeft u hulp nodig bij het opstellen van een betalingsregeling? Bel 088- 1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier

Ik kan het bedrag niet in één keer betalen. Wat kan ik doen?

U kunt zelf een betalingsregeling opstellen via ons portaal. U heeft hiervoor uw klantnummer nodig, welke vermeld staat in de brieven of e-mails die u van ons ontvangt. Klik hier om naar het portaal te gaan. 

 

Heeft u hulp nodig bij het opstellen van een betalingsregeling? Bel 088 1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier

Ik wil mijn schuld in maandelijkse termijnen betalen. Hoe doe ik dat?

U kunt zelf een betalingsregeling opstellen via ons portaal. U heeft hiervoor uw klantnummer nodig, welke vermeld staat in de brieven of e-mails die u van ons heeft ontvangen. Klik hier om naar het portaal te gaan. 

 

Heeft u hulp nodig bij het opstellen van een betalingsregeling? Bel 088- 1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier.

 

 

Ik kan het maandelijkse bedrag van mijn betalingsregeling niet betalen. Wat kan ik doen?

Via ons portaal kunt u zelf uw betalingsregeling wijzigen. Klik hier om naar het portaal te gaan.

Heeft u hulp nodig bij het wijzigen van uw betalingsregeling? Bel 088- 1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Ik heb de volledige schuld betaald. Ontvang ik een bevestiging hiervan?

Wij sturen u alleen een bevestiging als u hier specifiek om vraagt. U kunt de hoogte van uw openstaande schuld zien in uw online account via ons portaal. Komt u er niet uit? Bel 088- 1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Over Mijn Hoist

Ik kan geen account aanmaken voor het portaal. Wat kan ik doen?

U kunt geen account aanmaken als de schuld op naam van een bedrijf staat. Voor al uw vragen belt u 088- 1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Staat uw schuld niet op naam van een bedrijf en lukt het niet om een account aan te maken? Neem dan telefonisch contact op of stuur een e-mail via het contactformulier.

Ik kan niet inloggen op mijn online account. Wat kan ik doen?

Om in te kunnen loggen moet u zich eerst registreren.

Bent u uw wachtwoord vergeten? U kunt deze zelf opnieuw instellen door te klikken op ” Uw wachtwoord vergeten?” als u probeert in te loggen.

Lukt het inloggen nog steeds niet? Bel 088- 1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier

Ik heb een betaling gedaan, maar deze is niet verwerkt in mijn account. Wat kan ik doen?

Het kan een aantal uur duren voordat de betaling is verwerkt. Als uw betaling na 48 uur nog steeds niet te zien is, neem dan contact op met uw bank. Controleer ook de omschrijving in uw betaling.

Komt u er niet uit? Bel 088-1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Ik wil weten wat ik al aan Hoist Finance heb betaald. Hoe kan ik dat zien?

Alle betalingen die u aan ons heeft gedaan kunt u zien in uw online account via ons portaal.
Als u nog geen toegang heeft tot uw online account, kunt u zich registreren.

Komt u er niet uit? Bel 088- 1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Over schuldhulpverlening

Ik heb mij aangemeld voor schuldhulpverlening of ik krijg hulp bij mijn schulden. Wat moet ik doen?

Als u zich heeft aangemeld voor schuldhulpverlening, vragen wij u een bewijs toe te sturen via het contactformulier

 

Als u al in de schuldhulpverlening zit, verzoeken wij u ons de organisatie en de naam van uw schuldhulpverlener door te geven via het contactformulier, wij zullen dan met hen contact opnemen.

 

Komt u er niet uit? Bel 088-1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Ik heb een schone lei gekregen maar ik word alsnog door Hoist Finance aangeschreven. Wat moet ik doen?

Het kan voorkomen dat de uitspraak schone lei niet bij ons bekend is. U kunt ons een duidelijke foto of kopie van het gehele vonnis schone lei toesturen via het contactformulier.

 

Komt u er niet uit? Bel 088-1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Over BKR

Waarom ben ik geregistreerd bij het BKR?

U bent een kredietovereenkomst aangegaan bij de partij waarvan wij de schuld hebben gekocht. Als u een kredietovereenkomst aangaat, wordt dat automatisch geregistreerd in het BKR. Als u niet op tijd betaalt, zal de kredietverstrekker in het BKR melden dat u een achterstand heeft. Hoist Finance is wettelijk verplicht om de BKR-registratie over te nemen van de vorige partij.

 

Meer informatie over het BKR kunt u lezen op de website van Stichting BKR.

Wanneer wordt mijn BKR-registratie verwijderd?

Als uw volledige schuld is betaald, leggen wij de datum van uw laatste betaling vast als werkelijke einddatum van uw krediet. Het BKR bewaart uw registratie 5 jaar en daarna wordt de registratie door het BKR verwijderd. 

 

Meer informatie over het BKR kunt u lezen op de website van de Stichting BKR.

Ik heb mijn dossier volledig betaald, maar er staat geen einddatum in mijn BKR-registratie.

U kunt de hoogte van uw schuld controleren via uw persoonlijke account in ons portaal. Als hier nog een openstaand bedrag vermeld staat, terwijl u van mening bent dat uw schuld volledig is betaald, verzoeken wij u om ons de betaalbewijzen toe te sturen via het contactformulierOp het betaalbewijs moet zichtbaar zijn: rekeningnummer, naam rekeninghouder, datum betaling en de hoogte van het betaalde bedrag.

 

Als uw schuld wel is betaald, maar de einddatum nog niet is vastgelegd bij uw BKR-registratie, kunt u ons een e-mail sturen via het contactformulier. Vermeld uw naam, geboortedatum, adresgegevens, telefoonnummer en het contractnummer van uw registratie bij het BKR. Of bel ons op 088-1414 000. Wij zullen de einddatum alsnog vastleggen als blijkt dat uw schuld daadwerkelijk is betaald. 

Contact

Bel ons of stuur een e-mail. Maakt u zich geen zorgen, we zijn er om u te helpen. We helpen u bij het gehele proces, van het begrijpen van uw schuld tot de laatste betaling.

Oeps.. deze browser wordt niet ondersteund